دانلود کتاب جدید اموزش شطرنج

دانلود کتاب اموزش شطرنج

دانلود کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود کتاب جدید اموزش شطرنج

ج
از ویکیپدیا، دانشنامه آزاد
پرش به ناوبریپرش به جستجو
این مقاله در مورد بازی تخته ای وسترن است. برای سایر بازیهای شطرنج یا سایر کاربردها ، به Chess (ابهام زدایی) مراجعه کنید .
شطرنج
منتخبی از قطعات شطرنج سیاه و سفید روی سطح چهارخانه.
بخشی از یک شطرنج استانتون مجموعه
: چپ به راست سفید شاه ، سیاه و سفید رخ ، سیاه و سفید ملکه ، سفید پیاده ، سیاه و سفید شوالیه ، سفید اسقف
سالها فعال ج قرن پانزدهم تاکنون (پیشینیان حدود 900 سال قبل)
ژانر (ها) بازی روی صفحه
چکیده بازی استراتژی
Mind sport
بازیکنان 2
زمان بازی بازی های گاه به گاه معمولاً 10 تا 60 دقیقه طول می کشد. بازی های مسابقات از حدود 10 دقیقه ( شطرنج سریع ) تا 6 ساعت یا بیشتر طول می کشد.
شانس تصادفی هیچ یک
مهارت های مورد نیاز استراتژی ، تاکتیک ها دانلود کتاب جدید اموزش شطرنج
شطرنج یک بازی رومیزی تفریحی و رقابتی است که بین دو بازیکن انجام می شود . گاهی اوقات این شطرنج غربی یا شطرنج بین المللی نامیده می شود تا آن را از بازی های مرتبط مانند xiangqi متمایز کند . شکل کنونی این بازی در نیمه دوم قرن 15 پس از تکامل از بازی های مشابه و بسیار قدیمی تر با منشأ هندی و پارسی ، در جنوب اروپا ظاهر شد . امروزه ، شطرنج یکی از محبوب ترین بازی های جهان است که توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان در خانه ، باشگاه ها ، آنلاین ، با مکاتبه ومسابقات .

شطرنج یک بازی استراتژیک انتزاعی است و شامل هیچ اطلاعات پنهانی نیست . این بازی در صفحه شطرنج مربعی شکل با 64 مربع که در یک شبکه هشت در هشت مرتب شده است ، انجام می شود. در شروع ، هر بازیکن (یکی کنترل کننده قطعات سفید ، دیگری کنترل قطعات سیاه) شانزده قطعه را کنترل می کند : یک پادشاه ، یک ملکه ، دو خروس ، دو شوالیه ، دو اسقف و هشت پیاده . هدف از این بازی این است که پادشاه حریف را به صورت مادرزادی در آورید ، به این وسیله پادشاه بلافاصله مورد حمله قرار می گیرد (در ” چک “)”) و هیچ راهی برای حذف آن از حمله در حرکت بعدی وجود ندارد. همچنین چندین روش وجود دارد که یک بازی می تواند با تساوی پایان یابد . دانلود کتاب جدید اموزش شطرنج

شطرنج سازمان یافته در قرن نوزدهم بوجود آمد. مسابقات شطرنج امروز توسط فیده (فدراسیون بین المللی شطرنج) در سطح بین المللی اداره می شود . اولین قهرمان جهانی شطرنج جهان ، ویلهلم اشتاینیتس ، عنوان خود را در سال 1886 ادعا کرد. مگنوس کارلسن قهرمان فعلی جهان است. مجموعه عظیمی از تئوری شطرنج از ابتدای بازی تاکنون ایجاد شده است. جنبه های هنری در ترکیب شطرنج یافت می شود . و شطرنج به نوبه خود فرهنگ و هنر غربی را تحت تأثیر قرار داده و با زمینه های دیگری مانند ریاضیات ، علوم کامپیوتر و روانشناسی ارتباط دارد .

یکی از اهداف دانشمندان رایانه ای اولیه ایجاد دستگاه بازی شطرنج بود . در سال 1997 ، Deep Blue به اولین رایانه ای تبدیل شد که قهرمان قهرمان جهان را در یک مسابقه شکست داد و گری کاسپاروف را شکست داد . موتورهای شطرنج امروزی به طور قابل توجهی حتی از بهترین بازیکنان انسانی نیز قویتر هستند و بر پیشرفت نظریه شطرنج تأثیر بسزایی دارند.دانلود کتاب جدید اموزش شطرنج

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *