دانلود سوالات برنامه ریزی استراتژیک

سوالات برنامه ریزی استراتژیک با پاسخ تشریحی

دانلود فایل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود سوالات برنامه ریزی استراتژیک

بسیاری از مشاغل باید یک برنامه استراتژیک داشته باشند – اما تعداد مشاغلی که سعی دارند بدون برنامه مشخص (یا حداقل یک برنامه کاملاً واضح) فعالیت کنند ممکن است شما را متعجب کند. تحقیقات انجام شده توسط OnStrategy نشان می دهد که 86٪ از تیم های اجرایی در هر ماه کمتر از یک ساعت به بحث در مورد استراتژی می پردازند و 95٪ از یک نیروی کار معمولی از استراتژی سازمان خود نمی فهمند.دانلود سوالات برنامه ریزی استراتژیک

از آنجا که بسیاری از مشاغل در این زمینه شکست می خورند ، شما می توانید با استفاده از برنامه ریزی استراتژیک از بازی جلو بزنید.

روند برنامه ریزی استراتژیک
فرایند برنامه ریزی استراتژیک (برای تغییر بصورت آنلاین بر روی تصویر کلیک کنید)
روند برنامه ریزی استراتژیک چیست؟
به ساده ترین اصطلاح ، فرایند برنامه ریزی استراتژیک روشی است که سازمانها برای دستیابی به اهداف کلی و بلند مدت از آن برای تدوین برنامه استفاده می کنند.

این فرآیند با روند برنامه ریزی پروژه که برای دامنه گذاری و تعیین تکالیف برای پروژه های منفرد یا نقشه برداری استراتژی استفاده می شود ، تفاوت دارد که به شما کمک می کند مأموریت ، چشم انداز و اهداف خود را تعیین کنید.

روند برنامه ریزی استراتژیک گسترده تر است – این به شما کمک می کند تا یک نقشه راه ایجاد کنید که برای دستیابی به آن اهداف استراتژیک باید تلاش کنید و ابتکاراتی که برای تجارت مفید ترند. مراحل فرآیند برنامه ریزی استراتژیک در زیر بیان شده است.

مراحل فرآیند برنامه ریزی استراتژیک دانلود سوالات برنامه ریزی استراتژیک
1. موقعیت استراتژیک خود را تعیین کنید
این مرحله آماده سازی زمینه را برای همه کارهای پیش رو فراهم می کند. شما باید بدانید که کجا هستید تا تعیین کنید که کجا باید بروید و چگونه به آنجا خواهید رسید.

با در نظر گرفتن منابع داخلی و خارجی ، ذینفعان مناسب را از همان ابتدا درگیر کنید. با استفاده از گفتگو با مدیران شرکت ، جلب نظرات مشتری و جمع آوری داده های صنعت و بازار ، موضوعات کلیدی استراتژیک را شناسایی کنید تا تصویری روشن از موقعیت خود در بازار و ذهن مشتریان خود بدست آورید.

همچنین می تواند برای بازبینی – یا ایجاد آن در صورت عدم وجود آن – بیانات ماموریت و چشم انداز شرکت شما مفید باشد تا تصویری واضح از موفقیت کسب و کار خود و تیم خود ارائه دهید. علاوه بر این ، شما باید ارزش های اصلی شرکت خود را مرور کنید تا به خود در مورد چگونگی دستیابی شرکت به اهداف خود یادآوری کنید.دانلود سوالات برنامه ریزی استراتژیک

برای شروع ، از داده های صنعت و بازار ، از جمله بینش مشتری و خواسته های فعلی / آینده ، برای شناسایی مواردی که باید حل شوند استفاده کنید. نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان خود را همراه با فرصت های خارجی (راه هایی که سازمان شما می تواند برای تأمین نیازهایی که بازار فعلاً برآورده نمی کند) و تهدیدها (رقابت) را ثبت کنید.

به عنوان چارچوبی برای تحلیل اولیه خود ، از نمودار SWOT استفاده کنید. با دریافت اطلاعات از مدیران ، مشتریان و داده های بازار خارجی ، می توانید به سرعت یافته های خود را به عنوان نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدات (SWOT) دسته بندی کنید تا موقعیت فعلی خود را روشن کنید.دانلود سوالات برنامه ریزی استراتژیک

مثال تجزیه و تحلیل SWOT
مثال SWOT Analysis (برای تغییر بصورت آنلاین بر روی تصویر کلیک کنید)
یک گزینه جایگزین برای SWOT ، تحلیل PEST است. مخفف کلمات سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی اجتماعی و فنی ، PEST ابزاری استراتژیک است که برای شفاف سازی تهدیدات و فرصت های کسب و کار شما استفاده می شود.

تجزیه و تحلیل آفات
تجزیه و تحلیل PEST (برای تغییر بصورت آنلاین بر روی تصویر کلیک کنید)دانلود سوالات برنامه ریزی استراتژیک
با ترکیب این اطلاعات ، موقعیت استراتژیک منحصر به فرد شما در بازار مشخص می شود و می توانید شروع به تحکیم چند هدف کلیدی استراتژیک کنید. غالباً ، این اهداف با در نظر گرفتن افق سه تا پنج ساله تنظیم می شوند.
برای کمک بیشتر به برنامه ریزی استراتژیک از تجزیه و تحلیل PEST استفاده کنید.

یاد بگیرند که چگونه

2. اهداف خود را در اولویت قرار دهید
هنگامی که موقعیت فعلی خود را در بازار شناسایی کردید ، زمان تعیین اهداف است که به شما در دستیابی به اهداف خود کمک می کنند. اهداف شما باید مطابق با مأموریت و چشم انداز شرکت شما باشد.

اهداف خود را با پرسیدن س questionsالات مهمی مانند: دانلود سوالات برنامه ریزی استراتژیک

کدام یک از این ابتکارات بیشترین تأثیر را در هنگام دستیابی به رسالت / چشم انداز شرکت و بهبود موقعیت ما در بازار خواهد داشت؟
چه نوع تأثیری مهمترین است (به عنوان مثال جذب مشتری در مقابل درآمد)؟
واکنش رقابت چگونه خواهد بود؟
کدام ابتکارات فوری ترند؟
برای رسیدن به اهدافمان چه کاری باید انجام دهیم؟ دانلود سوالات برنامه ریزی استراتژیک
چگونه پیشرفت خود را سنجیده و تعیین خواهیم کرد که آیا به اهداف خود رسیده ایم؟
اهداف باید مشخص و قابل اندازه گیری باشند تا در رسیدن به اهداف و ابتکارات استراتژیک بلند مدت که در مرحله یک ذکر شده اند ، به شما کمک کنند. اهداف بالقوه می تواند به روزرسانی محتوای وب سایت ، بهبود نرخ باز کردن ایمیل و هدایت های جدید در خط تولید باشد.

اهداف SMART برای تعیین جدول زمانی و شناسایی منابع مورد نیاز برای دستیابی به اهداف و همچنین شاخص های اصلی عملکرد (KPI) مفید هستند تا موفقیت شما قابل اندازه گیری باشد.

3. برنامه ای تدوین کنید
اکنون وقت آن است که یک برنامه استراتژیک ایجاد کنید تا با موفقیت به اهداف خود برسید. این مرحله نیاز به تعیین تاکتیک های لازم برای دستیابی به اهداف خود و تعیین یک جدول زمانی و ارتباط واضح مسئولیت ها دارد.

نقشه برداری استراتژی ابزاری م toثر برای تجسم کل برنامه شماست. کار با نقشه های استراتژی از بالا به پایین ، مشاهده فرآیندهای کسب و کار و شناسایی آنها را ساده می کند دانلود سوالات برنامه ریزی استراتژیک

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *