دانلود کتاب اموزش یوگا

دانلود کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود جدید کتاب اموزش یوگا

هند توصیف می کند. [۱۰۳] Onesicritus ادعا می کند که یوگهای هندی ( ماندانیس ) دوری و ” حالتهای مختلف – ایستاده یا نشسته یا برهنه خوابیده – و بی حرکت” را تمرین می کردند. [۱۰۴]

اونسیکریتوس همچنین از همکارش کالانوس در تلاش برای ملاقات با آنها یاد می کند ، که در ابتدا از حضور در او محروم می شود ، اما بعداً به دلیل اعزام وی توسط “پادشاه کنجکاوی از خرد و فلسفه” دعوت شد. [۱۰۴] اونسکریتوس و کالانوس آموختند که یوگین ها بهترین آموزه زندگی را “از بین بردن روح نه تنها درد ، بلکه لذت” می دانند ، که “انسان بدن را برای زحمت تربیت می کند تا عقایدش تقویت شود” ، “هیچ شرمنده ای در زندگی برای کرایه صرفه جویی وجود ندارد” ، و اینکه “بهترین مکان برای سکونت مکانی با نازک ترین تجهیزات یا لباس است”. [۱۰۳] [۱۰۴] این اصول برای تاریخ جنبه معنوی یوگا قابل توجه است. [۱۰۳]چارلز راکول لنمن اظهار داشت: اینها ممکن است ریشه های قدیمی “آرامش بی نظم” و “آگاهی از طریق تعادل” را در کارهای بعدی هندو پاتانجالی و بوداگوسای بودایی منعکس کند . [۱۰۳] و همچنین اصل Aparigraha (غیر تملک ، عدم اشتیاق ، ساده زیستی ) و زهد که در هندوئیسم و ​​جینیسم بعدی بحث شد. [ نیاز به منبع ]

مهاباراتا و باگاواد گیتا
شرح شکل اولیه یوگا به نام نیرودایوگا (یوگای توقف) در بخش Mokshadharma در فصل ۱۲ ( شانتی پروا ) از Mahabharata (قرن سوم قبل از میلاد) موجود است. [۱۰۵] نیرودایوگا بر خروج تدریجی از محتوای آگاهی تجربی مانند افکار ، احساسات و غیره تا تحقق پوروشا (خود) تأکید دارد. اصطلاحاتی مانند vichara (تأمل ظریف) ، viveka (تبعیض) و سایر مواردی که شبیه اصطلاحات Patanjali هستند ذکر شده اند ، اما توصیف نشده اند. [۱۰۶] هیچ هدف یکنواختی از یوگا در ماهاباراتا ذکر نشده است. جدایی خود از ماده ، درک برهمن در همه جا ، ورود به برهمن و غیره همه به عنوان اهداف یوگا توصیف می شوند. سامخیا و یوگا بهم آمیخته شده اند و برخی از آیات آنها را یکسان توصیف می کنند. [۱۰۷] Mokshadharma همچنین تمرین اولیه مدیتیشن ابتدایی را توصیف می کند. [۱۰۸] مهاباراتا هدف از یوگا را تجربه متحد کردن اتان فردی با برهمن جهانی تعریف می کند که همه چیز را فرا گرفته است. [۱۰۷]

دانلود جدید کتاب اموزش یوگا
کریشنا در حال روایت گیتا به آرجونا
باگاواد گیتا ( ‘آهنگ از خداوند’) بخشی از مهابهاراتا است و همچنین حاوی آموزه های گسترده ای در یوگا. طبق گفته های مالینسون و سینگلتون ، گیتا “به دنبال مناسب سازی یوگا از محیطی است که در آن ریشه گرفته است ، با آموزش اینکه با فعالیتهای دنیایی که طبق قشر و مرحله زندگی فرد انجام می شود سازگار است. فقط ثمرات اعمال شخص است که انصراف داده شود. ” [۱۰۵] علاوه بر یک فصل کامل (فصل ۶) به تمرینات یوگای سنتی ، از جمله مراقبه ، [۱۰۹] اختصاص داده شده است ، سه نوع برجسته یوگا را معرفی می کند: [۱۱۰]

یوگای کارما : یوگای عمل. [۱۱۱]
یوگای باکتی : یوگای فداکاری. [۱۱۱]
یوگا جننا : یوگای دانش. [۱۱۲] [۱۱۳]
گیتا شامل ۱۸ فصل و ۷۰۰ شلوکا (آیه) [۱۱۴] است که از هر فصل به عنوان یوگای متفاوت نام برده می شود ، بنابراین هجده یوگای مختلف مشخص می شود. [۱۱۴] [۱۱۵] [۱۱۶] برخی از محققان گیتا را به سه بخش تقسیم می کنند ، با شش فصل اول با ۲۸۰ شلوکا مربوط به یوگای کارما ، شش میانه شامل ۲۰۹ شلوکا با یوگای باکتی و شش فصل آخر با ۲۱۱ شلوک به عنوان یوگا جننا؛ با این حال ، این خشن است زیرا عناصر کارما ، باکتی و jnana در همه فصل ها یافت می شوند. [۱۱۴]

سوترا های فلسفی
یوگا در بنیادی باستان مورد بحث سوتراهای از فلسفه هندو . Vaiśeṣika سوترا از Vaisheshika مدرسه آیین هندو، مورخ به زمانی بین ۶ و ۲ قرن پیش از میلاد را بحث یوگا تشکیل شده است. [یادداشت ۱۴] به گفته یوهانس برونخورست ، یک هندولوژیست معروف به مطالعات خود درباره اوایل بودیسم و ​​هندوئیسم و ​​استاد دانشگاه لوزان ، وایژئیکا سوترا یوگا را چنین توصیف می کند: “حالتی که ذهن فقط در روح زندگی می کند و بنابراین در آن نیست. حواس “. [۱۱۷] این معادل پراتیاهارا استیا عقب نشینی از حواس ، و سوترا باستان ادعا می کند که این منجر به عدم وجود سوخا (خوشبختی) و دوکخا (رنج) می شود ، سپس مراحل اضافی مراقبه یوگیک را در سفر به سمت وضعیت رهایی معنوی توصیف می کند. [۱۱۷] دانلود جدید کتاب اموزش یوگا

به همین ترتیب ، Brahma sutras – متن بنیادی مکتب هندوئیسم ودانتا ، درباره یوگا در سوترا ۲٫۱٫۳ ، ۲٫۱٫۲۲۳ و دیگران بحث می کند. [۱۱۸] برآورد می شود که سوتراهای برهما تقریباً بین سالهای ۴۵۰ قبل از میلاد مسیح تا ۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح به صورت زنده مانده باشند [۱۱۹] [۱۲۰] و سوتراهای آن ادعا می کنند که یوگا وسیله ای برای بدست آوردن “ظرافت بدن” و سایر قدرتهاست. [۱۱۸] سوترا Nyaya – متن بنیادین Nyaya مدرسه، در زمانهای گوناگون و تخمین زده می شود که بین سال پیش از میلاد ۶ قرن و ۲ قرن CE تشکیل شده است، [۱۲۱] [۱۲۲]درباره یوگا در سوترا ۴٫۲٫۳۸-۵۰ بحث می کند. این متن باستانی مکتب نیایا شامل بحثی در مورد اخلاق یوگا ، دهان (مراقبه) ، سامادی و از جمله موارد دیگر اظهاراتی است که مباحثه و فلسفه نوعی یوگا است. [۱۲۳] [۱۲۴] [۱۲۵]

دوران کلاسیک (۲۰۰ قبل از میلاد – ۵۰۰ سال)
در طی دوره بین دوره های ماوریا و گوپتا (حدود ۲۰۰ قبل از میلاد – ۵۰۰ م.) سنت های هندوییسم ، بودیسم و جینیسم در حال شکل گیری بود و سیستم های منسجم یوگا ظهور می کردند. [۴۶] در این دوره شاهد متن های جدید بسیاری از این سنت ها بوده است که در مورد روش ها و روش های یوگا بحث و تدوین منظمی داشته اند. برخی از آثار کلیدی این دوره عبارتند از: یوگا سوترا از پاتانجلی ، یوگا-Yājñavalkya ، Yogācārabhūmi-شاسترا و Visuddhimagga .

یوگای سوترا از پاتانجالی دانلود جدید کتاب اموزش یوگا
مقاله اصلی: Yoga Sutras of Patanjali

تصویر سنتی هندو از پاتانجالی به عنوان آواتار مار الهی ششا
یک یوگای سوترا از Patanjali ، یکی از مشهورترین عبارات اولیه یوگای برهمنی ، نام اصلی آن Pātañjalayogaśāstra-sāṃkhya-pravacana ( حدوداً بین سالهای ۳۲۵ – ۴۲۵) بوده است که به عقیده برخی محققان هم اکنون شامل هر دو سوترا است. و یک تفسیر. [۱۲۶] همانطور که از نامش پیداست ، مبنای متافیزیکی این متن فلسفه هندی است که Sāṃkhya نامیده می شود . این مکتب الحادی در Arthashastra Kauṭilya به عنوان یکی از سه دسته آنویکسیکیس (فلسفه ها) همراه با یوگا و کرواکا ذکر شده است . [۱۲۷] [۱۲۸]این دو مدرسه تفاوت هایی نیز دارند. یوگا تصور “خدای شخصی” را پذیرفت ، در حالی که سامخیا به عنوان یک سیستم خردگرا ، غیر خداباورانه / الحادی از فلسفه هندو توسعه یافت. [۱۲۹] [۱۳۰] [۱۳۱] گاهی اوقات از سیستم پاتانجالی به عنوان Seshvara Samkhya در تقابل با Nirivara Samkhya کاپیلا یاد می شود. [۱۳۲] موازات بین یوگا و سامخیا آنقدر نزدیک بود که ماکس مولر می گوید که “این دو فلسفه در اصطلاح عامیانه از یکدیگر متمایز بودند به عنوان سامخیا با و سامخیا بدون خداوند”. [۱۳۳]

یوگا سوترا از پاتنجالی [۱۳۴]
پادا (فصل) معنی انگلیسی سوترا
سامادی پادا جذب شدن در روح
۵۱
سادانا پادا غرق شدن در روح
۵۵
ویبوهتی پادا در مورد توانایی ها و هدیه های خارق العاده
۵۶
کایوالیا پادا در مورد آزادی مطلق
۳۴
کارل ورنر استدلال کرد که روند سیستم سازی یوگا که از اواسط و اوایل یوگای اوپانیشاد آغاز شد ، با یوگای سوترا از پاتنجالی به اوج خود رسید . [یادداشت ۱۵] دانلود جدید کتاب اموزش یوگا

یوگا نیز با سنت Sramana از بودیسم و جینیسم تحت تاثیر قرار، و ممکن است تلاش برهمنی بیشتر به اتخاذ یوگا از سنت Sramana باشد. [۱۲۶] همانطور که اشاره شد توسط لارسون، شباهت های متعدد در مفاهیم در باستان وجود دارد سامکیا ، یوگا و Abhidharma مدارس بودایی اندیشه، به ویژه از قرن پیش از میلاد ۲ به قرن ۱ میلادی است. [۱۳۶] یوگای سوترا پاتانجالی ترکیبی از این سه سنت است. از سامکیا از یوگا اتخاذ “بصیرت انعکاسی” ( adhyavasaya ) از پراکریتی و purusa (دوگانگی)، عقل متافیزیکی آن، و همچنین سه آنروش های معرفتی کسب دانش قابل اعتماد. [۱۳۶] از ایده بودیسم Abhidharma در مورد نیروداسامادی ، نشان می دهد که لارسون ، یوگا سوترا پیگیری تغییر وضعیت آگاهی را اتخاذ می کند ، اما برخلاف مفهوم بودیسم از هیچ خود و نه روح ، یوگا مانند سامخیا فیزیکالیست و واقع گرایانه است و معتقد است که هر فرد دارای خود است و روح [۱۳۶] سوم مفهوم یوگا سوتراهای سنتز به فلسفه آن باستان است زاهدانه سنت های مراقبه و درون گرایی، و همچنین ایده های یوگا از اوپانیشادها وسط مانند کاتا ، Shvetashvatara و از Maitri . [136] دانلود جدید کتاب اموزش یوگا

یوگای سوترا Patanjali به عنوان اولین مجموعه از فلسفه رسمی یوگا شناخته می شود. [یادداشت ۱۶] آیات سوترا های یوگا مختصر است. بسیاری از دانشمندان بعدی هند آنها را مورد مطالعه قرار داده و تفسیرهای آنها را منتشر کردند ، مانند Vyasa Bhashya (حدود ۳۵۰–۴۵۰ م.). [۱۳۷] پاتانجالی در سوترا دوم خود کلمه “یوگا” را تعریف می کند:

योगश्‍चित्तवृत्तिनिरोधः
( yogaś citta-vṛtti-nirodhaḥ )
– یوگا سوترا ۱٫۲

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *